Wij zijn lid van:
Botlek
De Botlekbaan
Het idee achter deze baan is ontstaan na de ervaringen met de Maasvlakte module. Door gebruik te maken van vaste module maten, die bovendien stapelbaar zijn, wordt getracht de hanteerbaarheid te vergroten. Daarmee wordt transport naar beurzen en tentoonstellingen eenvoudiger.
De module past tussen de keerlussen van de vaste clubbaan, en is daarmee altijd beschikbaar voor de clubleden om met divers materiaal te rijden. De modules worden digitaal aangestuurd (de RTM modules zijn nog analoog), daarmee worden de mogelijkheden optimaal benut. Treinbesturingssysteem Koploper in combinatie met digitalecentrale worden hiervoor gebruikt.
Voor de beurzen zal een vijfde deel tussen de bestaande vier delen gevoegd worden, om de opstelsporen te verlengen zodat ook de langste treinen probleemloos in de wacht gezet kunnen worden. Retour sporen aan de achterzijde van de tafels complementeren het geheel. Deze retour sporen worden alleen bij tentoonstellingen gebruikt, in de opstelling bij de vereniging vormt de vaste clubbaan het retourgedeelte.
De baan is ontworpen m.b.v. het programma Anyrail, a.d.h.v. railtekeningen die Prorail ter beschikking heeft gesteld. Voor de scenery zijn tekeningen gebruikt die door de Gemeente Rotterdam zijn gemaakt (ivm de uitbreiding van de A15 met twee rijstroken). Deze tekeningen, aangevuld met foto's, vormen de basis voor het ontwerp van de Botlek baan.